Wednesday, September 25, 2013

"သာသနာျပဳအခြင့္အလမ္း ပြင့္လန္းေစခ်င္...(၁) "



သီရိလကၤာသံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္အမ်ားစုဟာမူလတန္း၊အလယ္တန္း အထက္တန္းနွင့္ တကၠသိုလ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းဆရာမ်ားအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ျပီး သာသနာျပဳေနႀကပါတယ္။တနည္းဆိုရေတာ္ဘာသာေရးတစ္ခုတည္းသာမကပညားေရးအခန္းက႑မွာဦးေဆာင္ျပဳ၍သာသနာျပဳေနႀကျခင္းျဖစ္ပါသည္၊”ေလာကတၳစရိယညာတတၳစရိယ’’ဆိုသည့္အတိုင္း မိမိရဲ့လူမ်ိဳးတိုးတက္ေအာင္ စီးပြားေရး၊လူမႈေရးဘာသာေရး ကိုလမ္းျပေပးတာဟာလည္း ဘုရားရဲ႔ အလိုေတာ္က် သာသနာျပဳေနႀကျခင္းပင္ျဖစ္ပါတယ္။

သိရိလကၤာႏိုင္ငံတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္သာမကပဲ လူပပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ပါ ` အာနႏၵာေကာလိပ္´ `ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးေကာလိပ္´စသည့္ျဖင့္ဖြင့္လွစ္ထားေပးသည့္အျပင္ တကၠသိုလ္တိုင္းတြင္လည္း`ဗုဒၶဘာသာေလ့လာေရး႒န´ဆိုျပီးထားရွိေပးပါတယ္။
တကၠသိုလ္အဆင့္ မေရာက္ခင္ မူႀကိဳ၊ မူလ၊အလယ္၊အထက္တန္းမ်ားတြင္လည္း ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္မ်ားကို ျပ႒ာန္းျပီး မျဖစ္မေနသင္ႀကားေပးပါသည္။ထိုင္အျပင္ တနဂၤေႏြ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္လည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဓမၼစကူ(လ္)သင္တန္းဆိုျပီး အစိုးရေက်ာင္းတက္သူတိုင္း အတက္မေနရ တက္ႀကရပါတယ္။

ထို့ေႀကာင့္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံသားတို႕သည္ ဆင္းရဲသားကအစ ဟသမၼတအဆံုး ျပည္သူအားလံုးတို႕ဟာ ဘုန္ေတာ္ႀကီးေက်ာင္းထြက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသူမ်ားျဖစ္ႀကသာေႀကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအားေလးစားသည္၊တန္ဖိုးထားသည္။သမၼတသည္ မည့္သည့္အလုပ္ပဲ လုပ္လုပ္ အေရးႀကီးသည့္အလုပ္မ်ားတြင္ သံဃာေတာ္တို႕၏ အႀကံဥာဏ္ၾသ၀ါဒကိုခံယူႀကရ၏ သံဃာေတာ္မ်ား သေဘာတူညီခ်က္မပါပဲ မည့္သည့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မည့္သည့္လုပ္ငန္းမွ မခ်မွတ္ မလုပ္ေဆာင္ေပ

ရဟန္းေတာ္တို႕သည္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား ႏိုင္ငံေတာ္၏ ပညာေရး၊က်မၼာေရး စသည္တို႔ကိုေကာင္းစြာလမ္းညႊန္ဆံုမႏိုင္ႀကေသာေႀကာင္ ျပည္သူ ျပည္သားတိုု႕သည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႕၏တန္းဘိုးကိုနာလည္းျပီးတန္ဘိုးထားေလးစားတတ္ လာႀကပါတယ္။ ဒကာဒကာမတို႕သည္ဘာသာေရးအေျခခံရွိထားျပီးျဖစ္သည့္အတြက္မိမိဘာသာရဲ႕ တန္ဘိုးကို သိရွိနားလည္သြားသည့္အတြက္ေႀကာင့္ဘာသာေျပာင္သြားတာဆိုတာမရွိသေလာက္ ရွားသြားပါ တယ္။ထို႔သီရိလကၤာႏိုင္ငံကဲ့သို႔မိမိတို႔ႏိုင္ငံတြင္လည္းအတန္းေက်ာင္မ်ားစြာ ဗုဒၶစာေပ မ်ားကို ျပ႒ာန္ေပးႏိုင္ရန္အစိုုးရတာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား၊ အေရးပါသည့္ သဒၵါ၊ပညာရွိၾကသည့္ဒကာ၊ဒကာမအမ်ားအေန ျဖင့္ႀကိဳး စားေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။


(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္...........................)

ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ

ဗုဒၶဂယာ၊အိနၵိယ

Web site;www.ashintejaniya.com

No comments:

Post a Comment